back @ java !!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu back @ java !!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu

back @ java !!!

Door: joycevandijk

Blijf op de hoogte en volg joyce

14 Januari 2011 | Indonesië, Surabaya

ok na het nodige ren en vliegwerk en t zoeken naar cheap tickets zitten we dan eindelijk op makassar te wachte op onze vlucht naar java.
Naar surabaya om vanuit daar mn geboortedorp te bezoeken.

Maar zoals in dit land gwoon kan ziten we dus al 2uur te wachte op een vliegtuig die er niet is.
En hoe meer je vraagt hoe minder ze op t vliegveld weten.

Het enige antwoord wat je krijgt is dat t later word.
Verder maakt niemand zich daar druk over en iedereen ligt en zit dan ook maar een btj te hangen bij de gate.
Want het is nou eenmaal zo dus druk doen heeft geen nut.
Prima instelling haha.

Na de nodige uurtjes liggen op de stoelen konden we dan toch gaan.
In t vliegtuig nog de meest droge broodjes ever gekregen.dus die heb ik snel door gegeven aan lauri.
En het blijft toch altijd lastig waar je stoel is.mensen gaan gwoon ergens zitten.nadat er een complete stoelendans was gedaan gingen we de lucht in.

Op surabaya geland gingen we maar weer is met wat bussen richting de stad.

Wat een aparte stad!!
Oud en nieuw dward door elkaar heen.
Van kleine eettentjes en winkeltjes tot mega grote shoppingmall's !!

Uiteraard zijn we er 1 in gegaan.
Het is zegmaar 5x de boogaard.en dan 6 verdiepingen hoog.
Alles zit erin.tot bioscoop en pretpark toe.
En zoveel winkels en eettentjes.
Ik keek me ogen uit.

Weet ook meteen waar me passie voor roze en fluffige hebben dingetjes vandaan komt.
Hele winkels vol met fluffie troep en knuffels.
Alles roze.en kitcherig.

Nadat we ons vol hadden gegeten bij wendys zijn we ons mandje in gedoken.

De dag erna een auto met chauf geregeld en naar mn geboorteplaats sukoreja gegaan.
Eenmaal aangekomen het ziekenhuis al snel gevonden.
Uieraard sprak er niemand engels dus t werd een kort gesprek.

Na wat gezoek en navraag gedaan te hebben kwamen we er eindelijk achter waar het was.
Helaas was er niemand.
Ze waren t pand aan renoveren.en er woonde nu nog maar 4 meiden.die op dat momeent afwezig waren.

We mochten wel binnenkijken.
T was idd wel oud en smoezelig.maar zo is half indo.
Ik heb ook fotos gezien van toen dr kids nog geadopteers werden.
Helaas waren die foto's uit 1982..

Het was er niet heel groot dus erg lang zijn we niet gebleven.denk een uurtje.
Want niemand spreekt engels dus echt iets vragen gaat haast niet.

Wel fotos gemaakt natuurlijk.
T was wel apart om op die plek te zijn.

Ik had genoeg tijd om erover na te denken want er stond weer een lange busreis van 12uur voor de boeg.
Hadden we de vorige keer naar java zo een relaxte bus!!.....was t dit keer vooral lles behalve relax.

3x overstappen.lang wachte en gezellig knus met zn drietjes tegen elkaar aan slapen.
In de bus nog wat verstekelingem(kakkerlakken) en gelukkig helemaal niet warm.

Helemaal kant en klaar kwamen we aan op bali.
Blijkt dat alle homestays vol zitten.
Bij nummer 4 hadden we geluk.
Na een uur rondlopen na zo een reis vonden we alles best.
Zelfs deze veelste duren achteraf weg gemoffelde kamer.

De dag erna naar een andere homestay verhuisd en daarna weer naar een ander.
Iniddels zitten we heerlijk cheap in een schone mooie homestay.met zwembad !!!
Lijkt meer een grote vijver maar t is goed te doen haha.

Wij genieten hier nog ff verder!!