sulawesi was super !!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu sulawesi was super !!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu

sulawesi was super !!!!

Door: joycevandijk

Blijf op de hoogte en volg joyce

11 Januari 2011 | Indonesië, Sanur

oke het heeft lang geduurd maar daar ben ik weer.
had op sulawesi geen internet.
dit omdat we op de eilandn in het zuid westen waren.

dus hier t vervolg van de reis,...

oke nog niet helemaal top fit zijn we met de bus,auto en boot vertrokken naar zuid-sulawesi.
een reis van 2 dagen!!!!
de autorit was een heL...KOTSMISSELIJK was ik en k rolde dan ook letterlijk de auto uit toen we stopte.
toen hebben we een scooter gepakt om naar de ferry te komen.

inmiddels al wat beterder hebben we daar leuke gesprekken gehad met de locals en heb ik een klein katje een goed thuis gegeven.
het beestje gaat nu door t leven als" pretty" .
op de snelle boot naar bau bau was t heet en saai en hebben we een film gekeken waar geen woord engels in werd gesproken.

eenmaal in bau bau was t wederom een hele tour om een slaapplek te vinden.
of te duur.of vol of gewoon te ranzig om in te slapen.
maar goed als je beide gaar ben van een dag reizen dan maakt t je ook niet meer uit.

hebben er wel de heeeeerljkste vis ooit gegeten.

de dag erna een btj door bau bau geslenterd want onze boot(en die van nog 300 andere) ging pas om 9uur savonds.
bij het woord boot moet je je geen mega schip voorstellen maar gwoon een soort vissersboot.
op die boot kan werkelijk alles mee!!!
ik zag koelkasten,scooters,dozen vol met iets,planten,voedsel,balen rijst,kippen(dood en levend)enz enz.
en neej vol is niet vol.
er kan altijd meer bij....


eenmaal aangekomen in wanci gingen we direct door naar boot nr 3.
een kleine boot,een soort lange westlander maar dan met dak.
en ook hier ging alles op.ik deelde t bovendek tussen de spullen met een kip.
wat ik eerst wel grappig vond maar later zat ie opschoot brutaal mijn sjips op te eten.
de kip werd verwijderd en naar een andere plek gebracht op de over overvollen boot.het is gwoon bizar wat er op een boot mee kan.
en hoeveel.

na een super hete bootreis kwamen we langs mooie eilandjes met witte stranden en strak blauw water.
wij gingen naar hogan island waar lauri zou gaan duiken.

maar nadat we weer een boot haddden genomen en eidelelijk na 2 dagen reiszen de plek van bestemming haden gevonden kwam daar de domper.....


ALLLES DICHT!!!!
er waren 3 accomedaties en die waren alle 3 dicht.
nadat we toch een plekje hadden gevonden dachte we er 1 nachtje te blijven en dan gwoonn trug te gaan.
maar die oplichter ging ineens t dubbele vragen!!!


dus niet...wij weer een boot gecharterd naar wanci en daar uiteindelijk in een homestay beland.
helemaal kapot en ons bedenkend wat nu??

2,5 halve dag reizen voor jan lul leek ons niet echt de bedoeling.
na een goeie nachtrust zijn we op pas gegaan voor info.
iets wat niet makkelijk is want op deze afgelegen eilanden spreken ze geen woord engels.
een echte uitdaging dus!!!!


aan t eind van de dag hadden we alle hoop bijna opgegeven.
en belsoten met de boot terug te gaan naar bau bau...
maar ineens was daar iemand die wat wist.
hij wist dat ze bij t gebouw van het wnf wel internet hadden(als enige op t island)
daar wist een aardige meneer ons te vertellen dat er vlakbij een nieuw resort was met duik mogelijkheden.


dus weeer 2 scooters staande gehouden en onze chauffeurs vriendelijk gevraagd of ze ons er heen woude brengen.

ik had best een snelle chauff maar die van lauri had kruipolie getankt!!!
jee wat reed die vent langzaam.

maar toen!!!!!......
kwamen we aan bij een prachtig resort.
mooie bungalows op het strand.
waaruit je zo de blauwe zee in loopt.
het strand mooi wit en een kamer waar we stil van werden.
omdat t nieuw was kregen we een upgrade naar een deluxe kamer.

geen straf en heel wat anders dan de kleine schimmel hokjes waar je je met een emmer en bakje moet wassen.
we hebben genoten!!!!

mooie strandwandeling gemaakt waarbij je niemand tegen komt.
en lauri heeft gedoken en ik gesnorkeld.
heb super moooie vissen gezien en helaas ook een zeeslang.
ik was daar niet van gecharmeert!!!

mooi koraal gezien en een school met baraqoedaas.
wou !!!!!


na 4 dagen gingen we met pijn in onze hart weg van deze mooie stille plek.
wederom namen we de boot.
eenmaal aangekomen bij de haven was t 1 groot mierennest van mensen.
leker chaotisch en vreselijk druk.

in 1 klap waren we weer van ons bounty island gevoel af.....
op de boot werd ik verwelkomt door kakkerlak 1.
snachts werd ik wakker doordat nummer 2 over me heen liep en nadat nummmer 3 zich in me broek had genesteld was ik er klaar mee.
heb me dekentje gepakt en ben op t dek gaan liggen.
daar waren ook wel kakkerlakken maar niet zoveel.
die krengen waren gwoon 8 cm groot,gadverdarrie......


eenmaal weer in bau bau aangekomen als een speer een busje gechartersd om ons naar t vliegveld te brengen.
we hadden maar 3 kwartier!!!!
gelukkig t vliegtuig gehaald en tassen gwoon inm een hoek van t vliegtuigje gepland.
geen tijd om in te checken of wat dan ook.
onze boardings passen waren dan ook niet meeer dan een geschreven kladje met onze naam en stempel van de maatschappij...
heerlijk makkelijk gaat t hier!!!

geen vloeistoffen aan boord???
4 liter water mag gwoon hoor.
ow er staat wel dat t ze spijt dat er geen wapens meer aan boord mogen.
NIET MEER????? huhhhh

eenmaal op makassar weer een vliegtuig naar surabaya gepakt om daaar me geboortedorp te bezoeken.
eindelijk na weer 2 dagen rennen en vliegen vallen we compleet kapot in slaap in een leuke homestay met schilpadden in de tuin(dacht ik)
zag steeds wat bewegen...oke dit bleken later gwoon vette ratten te zijn.
klein foutje...
sindien noemen we ratten dus schilpadden haha....


zo in me volgende verhaaltje zal ik over me geboortedorp vertellen..
wederom weer een reis waarin onze chauf ons een oor wou aan naaien!!!!


veel liefs!!!\\

joyce

ik heb nieuwe fotos op facebook gezet.maar de fotos staan nu door elkaar heen.dus ff door de fotos spitten en je komt vanzelf nieuwe tegen en ook de fotos van het kindertehuis !!!!

  • 11 Januari 2011 - 07:43

    MO:

    Nou daar is ze dan eindelijk weer... leuk verhaal zeg!! enne geniet er nog maar ff van want over een paar dagen sta je weer naast me in de winkel :-D

    Sorry.. ff stangen...

    Kuss Mo

  • 11 Januari 2011 - 12:27

    Kim:

    Hai!

    Ik ben jaloers!! (niet op de kakkerlakken en ratten natuurlijk;-)) Maar je hebt t echt bar naar je zin, lekker hoor! Alleen jammer dat de tijd zo snel gaat he...
    Geniet er nog ff van en tot snel!

    xxx Kim

  • 11 Januari 2011 - 15:59

    Henk:

    Geloof dat het nu wel een beetje over is met je angst voor beestjes :)

    Klinkt echt wel leuk allemaal.

    Nog veel plezier de laatste dagen en een knuffel van Dunya.

  • 14 Januari 2011 - 09:58

    Gemma:

    Hoi Joyce, ja we hebben gisteren al online zitten kletsen hè. Geniet nog maar samen en als je weer aan het werk moet : hard sparen, zodat je weer terug kunt naar dat mooie, bizondere land ! X X X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joyce

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 137751

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 31 December 2012

a dream come true

31 Mei 2011 - 04 Juni 2011

surprise surprise

02 December 2010 - 19 Januari 2011

indonesie her i come !!!

Landen bezocht: