het (veel te toeristische) sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu het (veel te toeristische) sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu

het (veel te toeristische) sanur

Door: joycevandijk

Blijf op de hoogte en volg joyce

16 Januari 2011 | Indonesië, Sanur

zo het einde van deze mooie reis is dan (helaas) toch in zicht.

nog een paar dagen en dan ben ik weer terug in nederland.

maar`eerrst nog ff genieten van bali.
in een mooie homestay.
uiteraars met schilpadden(ratten).gister wandelde er 1 langs me.totaal niet bang en zelfs nieuwsgierig.
omdat ze overal hier offers brengen met rijst en eten.en dit in een bananenblad op de grond leggen kan je je voor stellen dat de ratten/muizen hier een waar paradijs hebben.
maar liever 10 ratten voor de deur dan 1 kakkerlak op me broek!!!!!

als we sochtens op zoek gaan naar een lekker onbijt is het elke keer weer schrikken hoe hoog de prijzen hier zijn.
(voor de nederlandse begrippen is het nog weinig)

verder stikt t hier van de nederlandse fossielen.volgens mij is elk bejaarde tehuis in nederland leeg!!!
al die fossielen zitten hier!!!!!

de winkeltjes hier verkopen allemaal de zelfde troep dus shoppen is er niet bij haha.

wel lekker op t strand liggen inclusief massage.
heeeeerlijk.een uur een massage voor 4 eurie!!!
ga der vandaag zeker weer 1 halen.

het plan was om naar het eilandje naast bali te gaan.
dat zou een parachtig wit strand hebben met blauwe zee.
maar bij het horen van de prijzen waren we er gauw over uit,NEEEEE dat gaan we niet betalen!!!

we hebben al de meest prachtige plekken bezocht en dat was zeker niet zo duur.
afleggers....

dus de plannen gewijzigd en lekker een scooter gehuurd.
een mooie rit uitgestippeld en gaan op onze roze banaan.
mooie roze scoot hihi.

we zijn richting de berggen gegaan wat eeen prsachtige rit was.
eindelijk weer weg uit de toeristen massa,
erna langs de kust en langs mooie strandjes.
hier aan t andere suk van t eiland heb je zwart zand.
dit komt van de vulkaan af,ik spring meteen in het zand en lauri bleef alwat achter.
maar bij de 1e stap begreep ik al waarom die niet op t strand kwam.

je kon een ei bakken op het heten zand!!
ik wist niet hoe snel ik richting zee moest lopen.
zelfs met slippers voelde je de hitte van t zand door je slippers heen.
en als er zand in je slipper kwam......oei dan deed ik een raar dansje hihi.
op t zand zaten locals die kiezelsteentjes uit de zee aan het verzamelen waren.
waarvoor precies zijn we nog niet achter...ze spreken geen engels haha.

helaas begon om 4 uur de regen.
eeerst nog zachtjes.
ietje later ging de stortdouche open!!!
helemaal doorweekt gauw de kortse route naar huis genomen.
nou ja kort...
nog zeker 2,5 uur tuffen.
maar wel met prachtige uizichten vanaf de klif op de de zwarte zandstrandjes.

nog steeds nat kwamen we aan bij onze slaapplek.
even dacht ik nog......ohh lekker een warme douche nemen.
maar o nee vergeten.we hebben alleen een koud water douche.
nadat ik er met de nodige brrrr en jezus wat koud onder vandaan kwam had lauri zich al bedacht en lag al warm in bed.
na mijn gebrrrrr wist hij al genoeg.
geen douche voor hem vandaag.
we waren immers al gedoucht op de scooter haha.

de volgende dag heerlijk uitgeslapen en geluierd bij de kamer.
het leek ons leuk om naar jimbaran te gaan.
daar moest je een prachtig strand hebben en s avonds kan je er lekker vis eten op t strand.

wij erheen vol goede moet.we vonden t wel wat hard waaien aan de kust bij sanur maar ach...lekker windje toch.
eenmaal aangekomen aan de andere kant van de kust van bali was de wind inmiddels storm.
op t mooie strand werd je gezandstraald en liggen op t strand was geen optie.
de golven waren hoog en de zee wild,
neej zwemmen zat er ook niet in.
potver,stonden we dan.

nou dan maar een visje eten.
daar kwamen we tenslotte voor.
nadat we een vers visje en wat gamba's hadden uitgekozen hebben we heerlijk zitten smullen van onze verse vis.

en met uizicht op de woeste zee.
even was er nog spraken vandat er een band aan onze tafel kwam zingen....maar die zijn vakundig weg gebonjourd door lauri.

inmiddels is t weer ochtend en gaan we ons strax lekker op t strand nestelen om nog 2 dagen te niksen.

we verkassen nog welnaar een andere kamer met dit keer (hopen we) een warme douche,

hebben we de hele reis overal super weer gehad is het hier op bali niet veel soeps.
elke avond regen en onweer.

maar terug kijkend mag er zeker niet geklaagd worden.
nou wij gaan weer is op pad voor een (te duur) ontbijt.....

veel liefs!!!

• 16 Januari 2011 - 03:09

Sandra:

Hee meid! Moet je nog steeds een goedkopere hebben? Weet niet wat je nu betaalt, maar in Legian/Kuta heb je hele goedkope! De duurste zijn ongeveer 170.000RP met zn 2, incl ontbijt, airco, zwembad, warm water etc. Hebben er laatst ook eentje gevonden voor 60.000 met zn 2.. Alleen koud water, geen zwembad, en geen deken haha ;-)! Wanneer ging jij nou terug? Ik vertrek dinsdagavond alweer :-(

• 16 Januari 2011 - 09:30

Tessa:

Ha Zus,

Super dat je nu wel je geboortedorp hebt gevonden, zal idd wel een vreemde ervaring zijn!

Geniet nog even van deze laatste dag en een hele goeie terugreis. Tot snel!

x Tes

• 16 Januari 2011 - 14:51

Gemma:

Ja Joyce, het eind is nu in zicht voor je helaas, maar ik heb je gevolgd op je mooie reis. Ik wens je een goede terugreis en sterkte met het voorloige afscheid van Lauri.
    Enne... hoop dat wanneer jij "fossiel" :( ! bent, je ook nog kunt genieten van je prachtige geboorteland.
    Liefs Gemma