ons java avontuur , deel 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu ons java avontuur , deel 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu

ons java avontuur , deel 2

Door: joycevandijk

Blijf op de hoogte en volg joyce

11 December 2010 | Indonesië, Batavia

hey daar ben ik weer ff voor deel 2.


om te beginnen de foto's erop zetten lukt nog niet.
morgen weeer een dag.internet is kut hier!!!


maar goed....
zoals ik al zei gingen we dus opweg naar mn geboortedorp.

gewapend met kaart,papieren en alle overbodige zooi uit onze backpack(dingen die we weg woude geven) gingen we achterop de scoot opweg.

had een adres bij me maar bij elke keer dat er ik dat liet zien aan locals zag ik rare blikken en werd er driftig gediscuseeerd.
nou is dat bij alles wat je doet zo dus we keken er dan ook niet van op.

eenmaaal onderweg bleek dat onze chauf t niet kon vinden.
dus ff de weg gevraagd bij een lokaal ziekenhuis.

natuurlijk liep t halve dorp uit om te kijken wat er gebeurde.(er was een blanke man in town!!!)
nadat we probbeerde t uit te leggen kwam er eindelijk een vrouw aan die een btj engels kon.
zei vertelde dat we niet goed zaten maar waar we dan wel moesten zijn wist niemand precies te vertellen/

na lang gewik en geweeg en gegoogle op smek telefoons beslloot de chauf ons naar "iets " tebrengen.
daar zouden ze t wel weten.

eenmaal aangekomen was in geen velden of wegen lauri te bekennen.
wij waren via smalle paadjers en bosjes gereden.
dus wederom werd er weer flink gebeld waar hij nou was.
ik werd intussen tussen de loacals geplant die meteen een praatje woude maken.
maar nadat ik met handen en voeten uitlegde dat ik ze niet kon verstaan en bleek dat ze geen woord engels konden waren ze gauw stil,

nadat lauri er was kon t feest beginnen!!!
van alle kanten kwamen mensen aan die wel wisten hoe en wat.
uitendelijk bleek er geen een engels te kunnen dus dat werd lastig.

nadat er 2 high school girls bijgroepen werden kwamen we pas wat verder.
iedereen begon te googlen,te bellen en druk op de kaart te tikken.
ik werd ook achter een smek computer geplant om alles na te zoeken.

lauri was omsingeld door locals die steeds meer stoelen bij schoven.
denk dat ze allemaal naast die blanke man wouden zitten.

na een fles water te hebben gekregen was de eind conclusie dan ook:

WRONG PLACE !!!!!!

gdv!!!!
wat bleek.
2 dorpjes op java leken sprekend op elkaar.1 letter verschil.
helaas staat op de adoptie paieren t verkeerde dorp.die ene letter hoort daar niet!!!!!!!!

op zich niet erg.
is alleen zo dat de dorpjes 9 uur rijden van elkaar af liggen.
wat nu???

we besloten onze reis verder naar yoga te vervolgen en dan maar later naar java terug te gaan.'
het heen en weer reizen ging m echt niet worden.
te duur en te lang onderweg.
dan maar in januari terug vliegen naar java.
mits alles gaat zoals t hoort.

want niks is zeker hier.'

je weet maar nooit ofr de vlucht die je boekt ook daadwerkelijk gaat en zo niet waneer wel.


na deze domper zijn we terug naar t hotel gegaan en hebben we de bus naar yoga genomen.
nadat ik ook nog is als een stuk vlees tussen het raam op een gastank en met me neus tegen t raan gedrukt werd door de tassen en nadat de chauf ons dik geld wou aftroggelen was ik t dan ook beu!!!!

gelukkig kon lauri er wel om lachen en kwam bij mij ook de lach weeer terug.helaas niet t gevoel in me benen want die lagen in de knoop met de gastank en een tas.

in maduin gelukkiog een transfer op een dikke bus.
lekker de ruimte en airco!!!
na 8 uur kwamen we in yoga aan.
in de stromende regen(alweer)
daar weer in de lokale bus gestapt en uiteindelijk bij een goede homestay beland.
dit met de toepasselijke naam: LUCY!!

ff gegeten en heerlijk in slaap gevallen!!!


liefs joyce


  • 11 December 2010 - 14:29

    Tessa:

    Ha Zus,

    Poging nr 3, ik probeer al ff een reactie te plaatsen. Zal toch wel een keer lukken...!

    Heel Gaaf om al je verhalen te lezen... je maakt een hoop bijzondere dingen mee. Is je monkey ass al over?? ;-) Wel balen dat je bij het verkeerde dorp was...! Hopelijk lukt het in januari wel.

    Nog gefeliciteerd met Lauri zijn verjaardag! Wel een bijzondere dag denk ik, maar ja: that's life! Hoe toepasselijk idd. dat je dan in een home stay beland met de naam Lucy. Misschien wel geen toeval allemaal.

    Kan trouwens niet wachten op de foto's!!

    X Tessa

  • 11 December 2010 - 16:03

    Pas:

    Tsjonge, het zit je ook allemaal niet mee !!! Hou de moed er in en probeer toch te genieten van alle leuke momenten...... Het is alles behalve saai zo te horen.

    grtz, pas en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joyce

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 137746

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 31 December 2012

a dream come true

31 Mei 2011 - 04 Juni 2011

surprise surprise

02 December 2010 - 19 Januari 2011

indonesie her i come !!!

Landen bezocht: