tijd voor wat actie - Reisverslag uit Apaneca, El Salvador van joyce dijk - WaarBenJij.nu tijd voor wat actie - Reisverslag uit Apaneca, El Salvador van joyce dijk - WaarBenJij.nu

tijd voor wat actie

Door: joyce van dijk

Blijf op de hoogte en volg joyce

28 Maart 2012 | El Salvador, Apaneca

nadat mijn verjaardag volledig in het water,of moet ik zeggen "in de pot" was gevallen heb ik nog 3 daagjes redelijk ziek in t hotel gezeten.
maar na 1,5 week leek t ergste leed te zjn geschied.mag ook wel want we zaten al een volle week in het zelfde hotel en de kamer inclusief wc pot was ik meer dan zat.gelukkig was er tv dus heb ik alles maar dan ook echt van alles gekeken op tv...moest zelfs lachen om (de vreselijke serie) 2 and a half man...tja en als ik dat ga doen ben ik of echt ziek of moet ik heel erg gauw verder gaan!
ook lauri had t er wel gezien.hij moest verplicht een hele week bij dezelfde italiaan die om de hoek zat eten..
besloten werd dat we el salvador nog niet zat waren,de mensen zijn er zooo aardig dus guatamala werd uitgesteld en wij vertrokken richting de koele bergen.

na de kok van t hotel bedankt te hebben voor de goede zorgen en de lekkere kippensoep die ze maakte konden we opweg.
begon al goed...meteen bij de 1e bus terminal moest ik rennen en mensen opzij duwen voor een pitstop op de pot..
gelukkig was de geplande bustrip niet ver dus op hoop van zegen en de wc rol boven in de tas konden we op weg...
na een mooie route op de "route de flores" kwamen we aan in ons stadje.
heel klein,heel stil en KOUD!
een goed hostel gevonden en opzoek gegaan naar een maaltijd....
we hadden wel iets gelezen dat er alleen in t weekend restaurants open zoude zijn maar t bleek dus echt zo.
dus maar even bij een hotel aangeklopt om te vragen of we er wat konden eten.

na een goede nachtrust.. (DUS NIET.,,het bed was zo zacht dat we verplicht lepel lepel moesten liggen en anders rolde we wel naar elkaar toe...)was het tijd voor wat actie.
we hadden een buggy tour geboekt door de bergen...erg leuk...veel stof,veel hobbels en hele mooie uitzichten op de zee en vulkanen vanaf de berg..een paar mooie stops onderweg gehad..we waren letterlijk grijs van t stof maar na een douche waren we weer fris en fruitig.

toch wat hongerig opzoek gegaan naar een avond prak,deze gevonden bij een italiaan (alweer) dat bij een hostel zat...BAH ik een haar in me eten en lauri een beestje en koude spaghetti.

gelukkig stond voor de volgende dag de grootste foodmarket van het land op t programma en daar hebben we onze buikjes weer rond kunnen eten.

eigenlijk waren we op zoek naar gebakken leguaan en cavia's op een stokje en meer van dat soort dingen die je thuis niet eet.
helaas niks gevonden !!!

helaas was t nu toch echt tijd om richting de grens te aan en el salvador te gaan verlaten. iets wat we jammer vonden want de mensen zijn er erg vriendelijk.
el salvador scoorde bij ons zeeeer hoog op t lijstje van landen in centraal amerika.

na een koude nacht waarbij lauri van narigheid maar in t stapelbed is gaan liggen konden we ons gaan klaar maken voor een uurtje of 10 reizen om te gaan belanden in GUATAMALA.

liefs
joyce (gelukkig weer helemaal beter) en lauri

• 28 Maart 2012 - 19:37

Gemma:

koude nacht.... ? had je ook bij Lauri in het stapelbed moeten kruipen hè ! X

• 28 Maart 2012 - 19:56

Joyce Van Dijk:

geen plek haha....alleen in het bovenste bed....t was daar gewoon kous snachts