from paradise to the jungle - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu from paradise to the jungle - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu

from paradise to the jungle

Door: joycevandijk

Blijf op de hoogte en volg joyce

20 December 2010 | Indonesië, Batavia

op het mini strandje waar we zagen komt eigenlijk iedereen om te duiken.dus toen lauri op duik trip was besloot ik me met een boek en handoekje lekker op t strand te instaleren.

Nadat ik nog geen ninuut zat kwamen de plaatselijke honden lekker bij me liggen.op me handoekje net alsof t heel gewoon is.
Lulut is mn favorriet.die was niet bij me weg te slaan.
De locals moesten lachen om mij op het strand en de 5 honden naast me.
Zo kwam ik in gesprek met een aardige local en besloten ik savonds bij hem te eten.

Nadat lauri terug was van t duiken hebbe we daar heerlijk gegeten met alle honden wederom om ons heen.
Deze man heeft ons meteen de rest van alle maaltijden bezorgd want t eten was zooooo lekker.

En hoe leuk is t om simpel bij een houten huisje te zitten.honden kippen geiten alles lekkr om je heen lopend..
Echt wat voor mij !!
T was echt genieten....

2 dagen erna zijn we terug gegaan naar bandah ajeh.
We hebben wat schepen bekeken die op land waren gemeten door de tsunami.
Een groot oceaan schip lag tussem de huizwn.4 km het land in gesmeten.
We spraken wat locals over de tsunami en 1 ervan liet ons fotos zien van net na de tsunami.
Het was vreselijk om te zien.
Op elke fot zag je delen of halfvergane slachtoffers.
Sommige onherkenbaar verminkt.en vrouwen die hun kind tegen zich aan geklemt hadden..

Wij zagen daar de beelden die niet op tv waren geweest.
Echt onvoorstelbaar.mensen waren al hlaf aan t ontbinden en er stond geen huis meer overeind.
Heb ook geen fotots van deze fotos genomen want t is alles behalve fris en leuk om te zien.

Nadat we toch wel diep onder de indruk waren van al dat leed gingen we de bus in naar tankahan.
Na 18 uur bussen compleet gaar aangkomen in de jungle.
Delaatse 3 uur was een bumpy road en een ware beleving opzich.
Vooral toewn er een alding schoolkinderem in en op de bus klomen.

In de jungle om leuke houten hutje gevonden.
Met alleen savonds een paar uur stroom en geen douche maar een bak met water waar je kan douche.
Ik vind t geweldig!!
Lekkr easy going allemaal.

Gister een jungle tocht gedaan.
Wat een hel maar wat wwas t mooi.
Gek werden we van alle bloedzuigers.t eerste uur hadden amdere alle beestjes van me af getrokken maar na een paar uurtrok ik zelf maar aalle bloedzuigers van me af.
Nooit verwcht dat ik dat zou doen !!!

We zijn ook met een band de rivier afgegaan door de jungle.
Super mooi!!
We zaten echt te genieten in de band.

Vanacht hadden we visite in onze hut.
Een of ander beest begon aan onze fruit voorraad.
Maar we konden m niet spotten.
We vonden alleen een afgekloven appel haha.

Onder onze wc zit een mierennest.
Wil je op de pot moet j eerst alle beesten eraf halen!!
Apart maar wel lachen.
Vanuit me bed hoor ik de apen en zie ik beesten in de bomen.

Straks gaan we 4uur achter op de scoot zitten naar de oerang oetans.
Dit is wel toeristisch maar we willen t beiden graag zien.
De apen worden hier opgevangen en weer wild gemaakt klaar om de jungle weer in te gaan.

Het reizen van plaats naar plaats duurd meest meer dan 12uur.de afstanden zijn enorm.we proberen alle toersistische dingen te vermijden.om zo meer into indo te komen.

Ok had nog een stuk geschreven maar internet via je tel is kut.
Dus dat komt nog wel.


Liefs joyce
L

  • 20 December 2010 - 08:24

    Mo:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt !!! Enne ik vind je heel stoer hoor, dat je alle bloedzuigers en alle beesten van je af slaat !!! Mar en ik stonden met grote ogen te lezen dat jij dat gedaan hebt...

    Veel plezier verder, en we lezen hopelijk binnenkort meer ;-)

    Kuss Mo

  • 20 December 2010 - 09:55

    Gemma:

    Fijn dat je zo geniet, echt een onvergetelijke reis hè !
    Je verlegt je grenzen m.b.t. "enge beesten" enz. , had ik ook.
    Ben benieuwd hoe en waar je de Kerstdagen doorbrengt. Ik kijk echt uit naar je vlg. verslag weer.
    Liefs en groetjes X X

  • 20 December 2010 - 20:00

    Gerda:

    hey Joyce,

    leuke verhalen, en je maakt echt veel mee, ja kan er bijna wel een boek overschrijven( alleen ff de tikfouten eruit halen,hihi).

    ik wacht weer op je nieuwe verhaal

    Heel veel plezier nog daar!!!

    doeixxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joyce

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 137740

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 31 December 2012

a dream come true

31 Mei 2011 - 04 Juni 2011

surprise surprise

02 December 2010 - 19 Januari 2011

indonesie her i come !!!

Landen bezocht: