een lach en een traan - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van joyce dijk - WaarBenJij.nu een lach en een traan - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van joyce dijk - WaarBenJij.nu

een lach en een traan

Door: joyce van dijk

Blijf op de hoogte en volg joyce

25 Juni 2012 | Canada, Niagara Falls

vol spanning zaten we in het vliegtuig naar canada,lauri vol spanning om zn vrienden weer te zien en ik vol spanning omdat ik nu eindelijk naar lauri zn geliefde canada ga!

de vlucht ging snel,maar 3,5 uur vliegen vanaf cancun,meteen bij onze 1e stap uit t vliegtuig (nog in de slurf) voelde we al dat t wat frisser was dan in het bloed hete mexico.
toen we na de douane dan ook naar buiten liepen was t gewoon koud,
daar stonden we dan in onze (niet warme) trui.dat was t enigste warme artikel in onze tassen.
na wat navraag bleek het 6 graden te zijn,een klein verschil met de dikke 4o graden die we eerder hadden.
maar goed rillend zijn we toronto in gegeaan per bus en metro.maar met de koude wind en gevoels temperatuur dik onder t vriespunt werd t niet kunnen vinden van ons hostel ook geen pretje,
dat de taxi die we toen namen ook niet wist waar t was bleek wel nadat ie ons bij t verkeerde hostel afzetten.
grappig is ( kunnen er nu weer om lachen ) dat t hostel 5 minuten lopen was vanaf de plek waar we in de taxi stapte.
na een 1e ijskoude nacht (dat ene kacheltje hielpe niet ) en waarbij ik elk half uur een een extra kledingstuk aan deed konden we in de bus op weg naar niagara falls waar dennis en claudi wonen.
na een bus rit die ik slapend (was lekker warm in de bus) heb doorgebracht kwamen we aan in niagara falls.

zoals de meeste wel weten kwamen we naar canada voor de bruiloft van ryan en rebecca.
helaas had dennis slecht nieuws.
de nacht dat wij bibberend in bed lagen hadden ze zijn vrijgezellefeest.na een geslaagde avond is ryan van de trap gevallen.
helaas is hij niet goed terecht gekomen met als gevolg dat hij met spoed naar t ziekenhuis werd gebracht en daar is een operatie moest ondergaan.en in coma is geraakt.
helaas heeft hij dit niet mogen redden en een aantal dagen later kwam het vreselijke nieuws dat hij was overleden.
de dagen erna waren voor familie en vrienden erg zwaar.

in de week die erop volgde was er een lach en een traan.helaas heb ik ryan nooit kunnen onmoeten.maar aan de verhalen te horen was t een echte levensgenieter.

in deze week kwamen ook lauri zn ouders en oom en tante naar canada om samen met ons een 2,5 week rond te reizen.
we hebben ze opgehaald van t vliegveld en naar een mooi hotel op 5 minuten afstand van ons gebracht,wij sliepen bij dennis en claudia.
de week was raar,we hadden de uitvaart van ryan maar ook hebben we een hoop leuke dingen gedaan.
hebben lauri zn oude werk bezocht.
hebben de niagara falls bezocht en zijn lekker nat geworden op de boot die ons tot vlak bij de watervallen bracht.

helaas kwam ook deze week t nieuws dat opa zwart was overleden.

in deze aparte week waarin we gelachen hebben en t fijn vonden dat we iedereen weer zagen was er natuurlijk ook veel verdriet.
hierna was t tijd om afscheid te nemen van iedereen om verder te gaan op onze canada trip.
nadat we beloofd hadden om 1 juni weer terug te komen konden we in onze gehuurde race bolide vertrekken.

de 1e stop was op een pracchtig resort.een golf resort.op t resort kon je appartemenen huren met een geweldig uitzicht!!!

de entree was nogal hotel achtig en erg sjiek de friemel! maar het appartement was super.
vanuit hier zijn we een dagje naar algonquin park gegeaan.
een groot natuur park waar een weg door heen gaat van 30 km.
we hebben er eindelijk de beroemde moose (soort eland) gezien.ook hebben we een mooie wandeling gemaakt en gehoopt een beer te spotten.helaas geen beer.
wel SNEEUW !!!!!
hoe raar was dat om na maanden hitte weer is sneeuw in je handen t hebben.

ook ottewa hebben we een bezoekje gebracht.een grote mooie stad met oude gebouwen en veel historie.
hebben daar ook een tour in een amfibie voretuig gedaan.
veel geleerd in het museum van historie en uiteraard zijn we in het parlementsgebouw geweest.
de nuclaire bunker was ook zeer indrukwekkend en gelukkig nooit gebruikt.
na een paar dagen ottewa en omgeving te hebben uitgeplozen was het tijd om naar de volgende stop te gaan.

the thousend islands !!!
weer een prachtige rit om erheen te rijden en onderweg veel moois gezien en in een bij toeval ontdekt leuk oud dorpje een pit stop gehouden.

the thousend island hebben we verkend per boot.een mooie boot trip langs alle kleine eilandjes soms zo klein dat er maar 1 huis op past.
en het is een vreemd gezicht om eiland te zien dat zo klein is dat er maar 1 huis op past.

we hebben zoveel gezien en veel mooie routes gereden iets wat geen straf was want t was een mooie luxe auto waar we allemaal ruim in konden zitten.

onze laatste 2 nachten brachtte we door in een luxe B&B.
midden in de natuur.
ook hier weer een dagje een auto trip gedaan en veel moois gezien.
ook nog een natuur park ingeweest maar geen beer gezien.alleen een slang.

hierna was t tijd om ons richting toronto te begeven en om afscheid te nemen.en de groep te splitsen.
wij richting cuba en lauri zn ouders en oom en tante terug naar nederland!.

en ja ik snap nu wel waarom lauri zo gek is op canada....ook ik heb mn hart verloren aan dit land.....

veel liefs
joyce en lauri

• 25 Juni 2012 - 18:06

Ilse:

wat een belevenissen...........
    met wat je zegt.....een lach en een traan........
    maar de foto van jullie mèt de regenboog is prachtig! (kan alleen maar veel goeds brengen!)
    fijn dat jullie met de ouders van Lauri zulke mooie ritten hebben gemaakt!
    kan me voorstellen dat jullie je hart hebben verloren aan Canada......tis zo mooi daar!
    geniet weer in Cuba van de warmte, en tot een volgend verslag!
    dikke knuffen en veel liefs!
    ilse, Messie en Tara

• 25 Juni 2012 - 18:15

Gemma:

Wat maak je toch een mooie, onvergetelijke reis met Lauri !
    Heel fijn steeds om je verslag te lezen en foto's te zien. Vooral die laatste foto van jullie twee onder de regenboog !!
    Geniet maar weer lekker verder, ben benieuwd naar het vervolg.

Liefs en groetjes X X X

• 27 Juni 2012 - 10:33

Mo:

Wat een ellende allemaal zeg ... Bah , maar ben toch blij te lezen na al
    die ellende dat jullie toch nog hebben kunnen genieten tussendoor..!
    Ik wacht met spanning af op je volgende reisverslag en foto's ..
    Veel plezier in Cuba

x Mo