stukkie rijden!!!! - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van joyce dijk - WaarBenJij.nu stukkie rijden!!!! - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van joyce dijk - WaarBenJij.nu

stukkie rijden!!!!

Door: joycevandijk

Blijf op de hoogte en volg joyce

02 December 2011 | Costa Rica, Uvita

Hoe leuk Nou ben ik zoiezo elke keer de sjaak en zit ik weer met flinke kriebelende bulten zo groot als een erwt!!datis het als je wakker word en de aapjes zitten in de boom naast en achter t huis!!
op het moment dat je naar ze toe loopt om een foto te maken zijn ze ook erg nieuwsgierig en blijven zitten om te bestuderen wat je gaat doen.....wie kijkt nou naar wie????

vaak gaan we op weg naar het strand een andere zijweg in om te kijken wat er is te zien.
Op 1 van deze kleine hobbel weggetjes hoorde we een hop gekrijs uit de boom komen en zagen we een stuk of 10 fel rode grote papegaaien zitten.
Helaas net iets te ver voor een goede foto maar wel heel mooi om te zien als ze vliegen!!!
in ons enthousiasme bij het zien van deze vogels hadden we niet door dat we/IK flink gestoken werden door de tsi tsi vliegjes.
Nou ben ik zoiezo elke keer de sjaak en zit ik weer met flinke kriebelende bulten zo groot als een erwt!!jammer niks aan te doen.

Op 1 van lauri zn vrije dagen hadden we besloten om een auto te huren voor een dag en een mooie route te gaan rijden.
Dus nadat we smorgens wakker werden en we omhoog hadden gekeken hoe donker de lucht zou zijn besloten we de gok te wagen.
Het is hier nog steeds meer regenachtig dan zonnig en als het regent is het ook hard!!! de hele dag.
Besloten was bij ochtendregen geen auto te huren.je ziet dan toch geen bal.

Uiteindelijk hadden we een leuke auto gehuurd met arco en bepakt met eten en drinken konden we opweg.
De 1e stop was bij ventana beach,een (redelijk) klein strand in een baai waar je bij laagwater de grotten in kan.ik had al gehoord dat de weg ernaar toe letterlijk “WEG “ was maar dat je over land van een meneer naar de zee kon.
Wel betalen maar dan paste deze meneer wel netjes op je auto!
We zijn de weg naar t strand nog wel op geweest maar deze hield letterlijk op toen we zagen dat een riviertje de brug had weg gespoeld....dus hobbel de bobbel terug in zn achteruit.

Na een kleine 10 minuten lopen dwars door de meneer zn land en bos heen kwamen we bij het strand.er was ook een bruidspaar fotos aan t maken wat ik best knap vond want als ik met zo een jurk door de bagger moest gaan was die alles behalve zo wit als die van haar!!!

de grotten waren gelukkig nog niet helemaal vol water dus we konden er nog in lopen.
Helaas niet meer van grot naar grot daar kwam t water langzaam te hoog voor.
Terug op t strand stonden we nog even naar de zee te kjken maar zijn gauw weggegaan toen we steeds een ZOEF geluid met erna een harde PLOF hoorde.
De kokosnoten vielen hard naar benee...en aangezien ik altijd pech heb leek t me beter om weg te gaan.

We hebben echt een prachtige route gereden langs velden vol met ananassen!!!
leuk detail is dat ze hier onder de grond groeien en in azie boven de grond...

dacht lauri even een berg vol kassen te zien bleek het dichterbij velden vol met suikerriet te zijn.
Ja ach je zal de tuin maar missen hihi.

Maar na een dagje rijden en volop genoten te hebben van alle mooie uitzichten over de bergen was het tijd om weer richting huis te gaan.hier is het al om 6 uur donker en dan wil je liever niet meer op de weg zitten omdat je ten 1e toch niks meer ziet van al het moois en ten 2e de weg vaak ineens geen weg meer is..zonder borden moet je dat denk ik ruiken ofzo als het donker is.

Om de dag goed af te sluiten besloten we bij een indiaans restaurant te eten.
Het eten was heerlijk!! weer is wat anders dan pasta wat we meestal eten hihi
en de mensen zeer vriendelijk.
De rekening daarin tegen was ff slikken....dachten even dat we weer in nederland waren :D

maar gelukkig hoeven we nog niet naar huis !!!!

ik hoop dat iedereen lief is geweest en dat sint eerdaags langs komt...ik heb de sint geen adres wijziging gestuurd.
Waarschijnlijk is dat de reden dat er steeds niks in me slipper zit!!!

liefs joyce

• 02 December 2011 - 19:50

Gemma:

Leuk weer eens een verslag, met foto's !!
    Liefs en groetjes X

• 02 December 2011 - 20:52

Mo:

Hahaa leuk verhaal weer, maarre hier in nederland is het ook al om 6 uur
    Donker wahahaha .... Wanneer ga je beginnen met werken ..?

Kus Mo