aankomst sulawesi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu aankomst sulawesi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce dijk - WaarBenJij.nu

aankomst sulawesi

Door: joycevandijk

Blijf op de hoogte en volg joyce

26 December 2010 | Indonesië, Batavia

nadat we van medan via jakarta naar sulawesi vlogen kwamen we compleet verrot aan.

op het vliegveld uiteraard bestookt met de vragen of we een taxi wilden.

omdat we naar makassar wouden zat er niks anders op dan een dure taksi te nemen.

in makassar een grote drukke stad een goed hotel gevonden.
omdat we ons wel weer is wilden late verennen kozen we voor een hotel met warm water!!!!!
ik besloot eeen warme douche te nemen en lauri ging op jacht naar bustickets voor de dag erna.

mijn god !!!!
wat een luxe een warme douche!!!!
ik heb er meteen een uur onder gestaan en lekker me haartjes weer is kunnen wassen.
en we hadden zelfs doortrek plee!!!
en tv en airco....
t mag wat kosten hihi.

nadat lauri na 5 uur terug kwsam zonder bus ticket baalde we enorm.
alles vol door die stomme kerst.

daar door moesten we nog een nacht blijven in t veel te duren hotel.
lauri verheugde zich erg op zn warme douche,zeker badat ik er vol lof over was en dat weer is zo lekker was.
helaas voor hem had ik zeker de boiler leeg gedoucht want hij moest t doen met ijskoud water.
oeps....

de dag erna met tassen naar t bus station gegaan op hoop van zegen.
helaas geen zegen maar wel een wederom veelste duren auto moeten huren om uitde grote stad te komen.

overigens hebben we daar wel heerlijk gegeten
we eten alles wat los en vast zit en hebben vaak geen idee wat we eten.
maar lekker is t wel!!!!!!!

na 11 uur hobbelen en bijna de auto van onze chauf te hebben ondergekotst (kon erniks aan doen,was zo misselijkl van de autorit)kwamen we aan in een slaperig rantapao.
alles was al in diepe rust.
dus na een uur rond gereden te hebbem wederom een veel ste duur hotel genomen.(25 eurie)
mar we waren t zo zat en zo moe dat t niks meer uitmaakte.

wel hadden we de topper van alle bedden tot nu toe.
een bed met een glimmende gouden satijnen sprei met bij passende kussens in de vorm van een hart met roesjes.

echt te mooi....t glimmen deeed pijn aan je ogen dus deeden we maar snel t licht uit deden.

de dag erna een veel beter en goedkoper guesthouse gevonden.
onze spullen opgehaald en verkast.

hier slapen we nog steeds.
tot er weer plek in de bussen is om verder te gaan.

liefs joyce